2024'e girerken özellikle ekonomik ve teknolojik dinamiklerin medya ve gazetecilik açısından zorlu bir yıla neden olacağından ve buna hazırlanmak gerektiğinden bahsetmiştim. Bu yüzden de stratejinin ve sürdürülebilirliğin önemini sıkça vurgulamaya çalışıyorum. Gördüğümüz birçok örnek de bize bunların önemli olduğunu söylüyor.
Ancak buna rağmen eski alışkanlıklardan vazgeçebilen ve büyümek yerine başka şeylere odaklanan kurum sayısı çok az. Günümüz koşullarında büyümenin peşinde koşmanın bir fayda getirmesini beklememek gerekiyor. Çünkü ekonomik şartlar ve diğer dinamikler, hâlihazırda zaten büyük olmayan kurumlar için buna alan bırakmıyor.
Peki nereye bakmak lazım? Geçtiğimiz haftalarda dergiler üzerinden verdiğim örnek bu soruya iyi bir cevap olabilir. Şu anda medya kurumları ve yeni girişimler için öncelik temellerin sağlamlaştırılması ve olabildiğince sürdürülebilir bir yapı kurmak olmalı. Bunu da hız ve büyüme peşinde koşarak değil, yavaşça ilerleyerek ve kendi alanınızı belirleyerek sağlayabilirsiniz. Şu anda başarılı olduğunu duyduğumuz birçok girişimin sırrı da burada zaten.
Biliyorum eski yöntemi uygulaması daha kolay geliyor ama zaten o kadar kolay olduğu için herkes onu tercih ediyor. Durum böyle olunca da o kalabalığın içerisinde kaybolup bir şekilde görünür olabilmek için daha fazla çaba ve kaynak harcamak zorunda kalıyorsunuz. Biraz daha görünmek için bu kadar çaba harcayınca da geri kalan hiçbir şeye ayıracak kaynak bulamıyorsunuz. Bu yüzden odak noktanızı daha fazla içerik yayınlamak ve tıklanmak yerine içerik kalitesini artırmak, daha fazla insana hitap etmek yerine belirli bir kesimi seçip onlara ulaşmaya çalışmak olarak belirlemeniz lazım.
2024 ile birlikte bu dalganın tersine dönmeye başladığını net bir şekilde görüyoruz. İnsanlar bu hız ve sürekli büyüme yaklaşımının işe yaramadığını ve bunun kendilerine zarar verdiğini görüyor, yöntemlerini değiştirmeye çalışıyor. "Stratejik yavaşlık" diye bir kavramın ortaya çıkmış olması boşa değil. İnsanlar da bu hız ve büyüme takıntısından sıkılmış durumda. Ayrıca büyüme, ekonomik olarak da değerini giderek yitirmeye başlıyor. Medya için bu kırılma çoktan başladı bile. Size kalan, günümüze uyum sağlamakla gelişmeleri geriden takip etmek arasında bir seçim yapmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder